CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

HEARTBEAT TERHANGAT ~ jom klik

Search di SINI

Tuesday, May 31, 2011

Miss Zuera 1st Giveaway

~STICKY POST~

Sempena genap setahun cik zuera menabur bakti di SINI, 
dgn murah hati cik zuera nk buat giveaway utk semua pembaca blog cik zuera ni..



SYARAT PENYERTAAN
1-follow blog CIK ZUERA
2- Ceritakan serba sedikit tentang diri anda.. tak kisah la pasal apa pun..
3- lepas tu citerkan tentang pekerjaan anda skrg
-tempat keje skrg, 
- macam mane anda mula2 keje kat situ
-dah berapa lama anda keje kat tempat tu 
-apa yang menariknye tempat keje anda tu 
-tugasan anda kat situ
- dan apakah perasaan anda dgn keje anda skrg ni, suke ke tak suke ke....

4 - sila tinggalkan link anda pada ruangan komen utk entry ini yer..

Tarikh tutup pada pukul 10 Malam 31 Mei 2011

Pemenang dipilih berdasarkan entry yang menarik dan kreatif.. kalau ramai yang juin giveaway ni, mungkin Cik Zuera akan tambah lagi pemenangnya... hadiahnya sudah ada , tp cik zuera taknak publish lagi kat sini..hehe

sebarang perubahan akan dimaklumkan kemudian yer...


Selamat mencuba


tak salah kalu klik HB utk cik zuera  :)
lepas klik inform ye, nanti cik zuera klik HB anda plak..



mari kita meng"klik" terima kasih 

 

Monday, May 16, 2011

TIPS telefon bimbit

 
Tahukah anda bahawa telefon bimbit anda sedikit sebanyak boleh membantu dikala kecemasan.Banyak perkara yang boleh anda lakukan,antaranya : -

1) NOMBOR KECEMASAN

- Sentiasa ingat bahawa nombor kecemasan untuk semua telefon adalah 112.Jika anda dalam kecemasan dan berada dikawasan tiada liputan untuk semua talian telefon bimbit yang anda gunakan, cuba dail nombor kecemasan 112.Ia boleh digunakan walaupun di kawasan yang tiada liputan dan lebih menarik lagi,ia boleh terus didail walaupun papan kekunci telefon bimbit anda dikunci ( Keypad lock )


2) KERETA TERKUNCI

- Pernahkah anda tertinggal kunci kereta dalam kereta dan kereta anda ketika itu terkunci dari luar.Mesti anda lakukan pelbagai cara untuk mendapatkan kembali kunci bagi membuka semula kereta anda.Jangan risau,telefon bimbit boleh membantu,tapi bagi kereta yang menggunakan system penggera ( alarm ) sahaja . Caranya,cuba anda hubungi seseorang yang berada di rumah.Minta dia ambilkan kunci pendua kereta anda.Kemudian pegang telefon bimbit anda dari jarak kira-kira 30 sm ( satu kaki ) dari kereta yang terkunci itu.Minta pula keluarga atau teman di rumah menekan punat ' ON ' pada kunci pendua kereta dan pastikan dia menekan dengan mendekatkan pada telefon bimbitnya.Pasti kereta anda tidak terkunci lagi,malah ia boleh dilakukan dari jarak beratus-ratus kilometer dari tempat kereta anda berada.Kerana itu juga,penting untuk anda menyimpan kunci pendua atau meminta orang yang anda percayai untuk menyimpannya. Penting juga penggunaan telefon bimbit dalam keadaan sebegini.Kaedah ini memang berkesan kerana beberapa orang telah mencubanya.


3) KUASA BATERI TERSEMBUNYI

- Mungkin ramai tidak tahu,telefon bimbit yang telah kehabisan bateri masih boleh digunakan dalam keadaan kecemasan kerana ia mempunyai fungsi untuk menyimpan bateri tambahan.Bayangkan jika bateri telefon bimbit anda sudah terlalu lemah atau mati sedangkan anda perlu melakukan panggilan penting atau berada dalam kecemasan.Telefon bimbit jenis Nokia didatangkan dengan bateri simpanan.Untuk mengatifkannya, tekan kekunci ' *3370# ' . Telefon bimbit anda akan berjaya dihidupkan semula dan skrin telefon akan memberitahu telefon tentang penambahan kuasa bateri sebanyak 50 peratus.Kuasa tambahan ini juga akan dicas semula bila anda mengecas telefon bimbit anda .


4) TELEFON KENA CURI
- Bagaimana jika telefon bimbit anda dicuri.Anda boleh menjadikan ia tidak dapat diaktifkan dengan menekan nombor siri yang terdapat di telefon bimbit anda,sila dail *#06# dan 15 digit nombor siri telefon bimbit anda akan tertera di skrin.Nombor ini adalah unik untuk setiap telefon bimbit.Catatkan nombor siri ini dan simpannya di tempat Selamat.Bila telefon bimbit anda dicuri,anda boleh hubungi pusat servis telefon bimbit anda dan berikannya kod nombor siri tersebut.Mereka kemudiannya akan mengunci system dalam telefon bimbit anda dan sesiapa sahaja yang mencurinya pasti hampa kerana walaupun kad simnya telah ditukar,dia tidak akan berupaya mengaktifkan kembali telefon bimbit tersebut.Jadi, walaupun ia di curi,namun sekurang-kurangnya anda berpuas hati kerana si pencuri takkan boleh menggunakannya ataupun menjualnya

-sharing is caring-



mari kita meng"klik" terima kasih



 

Sunday, May 15, 2011

Selepas pertama kali

14 Mei 2011
balik je dari jupe mber2 terus buat apam polkadot..
actually ari jumaat aritu cik zuera sudah buat utk pertama kalinye
namun...

amatlah mendukacitakan..
keras, huduh, tidak sedap..
semua nye lah..
tp cik zuera dgn bersemangat waja mau mencuba lagi..
mak siap perli lagi..
"kalu tak menjadi jgk kali ini macam mane?"
jawapnye seumur idup la cik zuera takkan mencuba lg..
hahahahahaha
tp berkat niat yang ikhlas dan tidak cepat putus asa
akhirnya apam polkadot versi cik zuera berjaya...hehehehe
melompat2 cik zuera g dapur..hahahaha

^
^
^
^
^
^
 ^
 ^
 ^
^
 ^
 ^
^
^
^

taraa









fuh, lega sebab kali kedua cik zuera buat dah menjadi..
so lepas ni blh la buat lg...
:)





mari kita meng"klik" terima kasih  

 

bertemu selepas berpisah..


semalam 14 Mei 2011
Cik Zuera berjumpe dgn sahabat2 lama tidak ketemu..
mber2 masa study kat penang dulu.. walaupun kitaorg smua ni duk satu negeri,
tp memang susah dapat peluang nak jupe ramai2 macam ni.. 
yelah, kalu cik zuera free, diorg bz.. 
kalu diorg free, cik zuera plak bz...huhu
ni la first time kitorg jupe ramai2 lepas abis study 2007..
kali ini pun ada sorang yang tak dapat juin di saat2 akhir....

tempat pertemuan kami adalah di sini
macam2 yang dibualkan.. 
macam tak cukup masa je..hehe

cuma satu je yang kami tak berkesempatan..
iaitu naik bot...
arap lain kali kita dapat jupe lg.

jom kita layan pic2 yang sempat di ambil..











ni je pic yang ada dgn cik zuera,selebihnya tak sempat lagi nak amik dgn member..



mari kita meng"klik" terima kasih


 

Rindu terubat sudah


-entry ini adalah flashback Cik Zuera-

1 May 2011
Hari Pekerja 2011

di sebabkan kerinduan yang teramat kepada dia insan terchenta
cik zuera menekadkan diri utk ke sana..huhuhu
malam sebelum ke sana tu, adalah inform kat en chenta hati.. 
tp jawapan yg diterima amatlah menyedihkan.. :(
ada urusan "seri paduka baginda"
huhuhuhu
 tp kuantan benar2 memanggil.. so lebih kurang pkul 12 tgh malam, 
cik nea sanggup menemani cik zuera ke sana..
kamu bior btl cik zuera, jangan buat keje gilo lgi.... 
dan disebabkan plan last  minit ni, 
malam tu cik zuera tidak lena tido.. korang tau, kejap2 terjaga..
tak sabar nak jupe en chenta hati la tu..hahaha..
cik zuera n cik nea bertolak dari trg lebih kurang kul 9 pg dan smpai sana pukul 1 tghari.. 
jem giler jalan kat sane.. kebetulan plak ada jom heboh.. 
masa cik zuera on d way tu hati ni mmg berkata2..
en chenta hati pasti datang ketemu sama cik chenta hati nye..
walaupun alasan kukuh yg diberikan..
sengaja menyiksa jiwa raga cik zuera la tu..
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
akhirnya cik zuera dapat ketemu sama en chenta hati...
walaupun sekejap sahaja detik pertemuan dua hati, 
cik zuera tetap gembira.. gembira sgt2..

en chenta hati sempat belikan cik zuera



 
dgn harapan dia akan selalu bersama cik zuera..
dan sentiasa ada utk memberi bantuan kewangan utk cik zuera..hahaha

TQ dear, i lobiu lebih r....

:: walaupun plan last minute tp Cik Zuera teramat happy::



mari kita meng"klik" terima kasih


 

Friday, May 13, 2011

Setahun sudah..

13 May 2010- 13 May 2011
setahun sudah

apa tuh??? hehhehehe
sebenarnya sudah genap setahun Cik Zuera menaburkan budi di SINI
rasanya macam baru semalam je Cik Zuera pegi intebiu kat sini..hehehe
so sempena genap setahun Cik Zuera keje sini, Cik Zuera ada something utk pembaca blog ni..
tp tunggu next entry yer..hehe

p/s: sudi2 la klik HB Cik Zuera ni...
:)





mari kita meng"klik" terima kasih  


 

Thursday, May 12, 2011

Tanda dia mencintai kita



1) Dia terlalu kuat mencintai kita

2) Selalu ingin berhubung dengan kita

3) Dia mengambil berat perihal kita

4) Dia sanggup berkorban dan meluangkan masa untuk kita walaupun dalam keadaan terlalu sibuk sangat

5) Dia cemburu bila kita bersama insan lain

6) Jiwanya meronta-ronta bila tidak dapat bertemu kita

7) Hatinya gembira bila dapat berhubung atau bertemu dengan kita

8) Dia tidak menyakiti hati kita sebaliknya menyayangi kita dan menjaga hati kita sebaik mungkin.

9) Memberi hadiah dengan penuh ikhlas dan kasih sayang

10) Mudah tersinggung dan merajuk bila kita tidak menurutkan kemahuannya

11) Susah untuknya berenggang dengan kita kerana cepat rindu. Jika terpaksa berjauhan, kerap dia menghubungi kita sampai sehari beberapa kali bertanya khabar dan ingin mendengar suara

12) Tidak kisah perbezaan umur.

13) Sukar untuknya memarahi kita kecuali jika kita curang, berbohong dan keterlaluan

14) Dia tidak peduli apa orang kata mengenai dirinya menyintai kita yang penting asalkan jiwanya bahagia dengan kita


 :: utk renungan bersama.. utk diri sendiri jugak!!!



mari kita meng"klik" terima kasih  


Hilang Selera terus..

malam tadi, cik zuera kuar makan dgn mak ayah kat sini

sape yang tau kedai ni, tau la kan..
service agak lambat...
cik zuera order mihun..


mihun apakah ini????
langsung tidak menarik selera cik zuera..aduhai.. ni ke cara org melayu berniaga???
hmm, dah la mihun ni tiada sebarang rasa, keras, dan panjang2
(agaknya tukang masak tak sempat nk celur dulu kot)
hish2.. 
mak plak order kuetiaw bandung...
yg smpainye mee bandung versi malaysia..
apelah B******G sgt???
cik zuera dgn hotnya suruh tukar mee kepada kuetiaw..
nasib baiklah adik tukang hantar order tu cakap dgn lembut, biarpun langsung tak mintak maaf..
bila smpai, aduhai malangnye nasib.. btl2 kuetiaw dlm mangkuk tu...
HANYA kuetiaw shaja, tanpa sebarang sayuran.... dan hidangan lain
tanpa sebarang bantahan kami menikmati hidangan dgn terpaksa..
rasa mcam nyesal ye makan...tp disebabkan dah tahap kebuluran dan kelaparan... di telan sahaja..kahkahkah
Sumpah lepas ni cik zuera takkan singgah kedai tu lagi...
SEUMUR HIDUP

p/s: buat semua peniaga kedai makan yang lain, jaga la perut pelanggan anda..
sekali terkena, selamanya takkan singgah lagi...

Moral of the story from En Muhazie : lenkali masak sendiri kat rumah ye syg..hahahaha.. 

~daa~




mari kita meng"klik" terima kasih 


 

Wednesday, May 11, 2011

Bingkisan Doa

DOA UTK YG BERCINTA ,SAPE-SAPE YANG TENGAH BERCINTA ATAU BARU NAK
BERCINTA ATAU TENGAH BERTUNANG.. AMAL-AMALKANLAH DOA NIH..
 
'Bingkisan Doa.' 
 
Ya Allah.... Seandainya telah engkau catatkan... Dia milikku tercipta
buatku... Satukanlah hatinya dengan hatiku... Titipkanlah kebahagian
antara kami.... agar kemesraan itu abadi... Dan ya Allah... ya tuhanku
yang maha mengasihi... Seiringkanlah kami melayari hidup ini... 
Ketepian yang sejahtera dan abadi...
 
Tetapi ya Allah... Seandainya telah engkau takdirkan.... dia bukan
miliku... Bawalah ia jauh dari pandanganku.... Luputkanlah ia dari
ingatanku... Dan peliharalah aku dari kekecewaan....
 
Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti.... Berikanlah aku
kekuatan... Melontar bayangannya jauh ke dada langit... Hilang bersama
senja nan merah.. agarku bisa bahagia... Walaupun tanpa bersama
dengannya...
 
Dan ya Allah yang tercinta... Gantillah yang telah hilang....
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah... Walaupun tidak sama dengan
dirinya...
 
Ya Allah ya tuhanku... Pasrahkanlah aku dengan takdirmu... Sesungguhnya
apa yang telah engkau takdirkan... Adalah yang terbaik buat ku....
kerana engkau maha mengetahui... Segala yang terbaik buat hamba Mu
ini...
 
Ya Allah... Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku... Di
dunia dan di akhirat... Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif
ini... Jangan engkau biarkan aku sendirian... Di dunia ini mahupun di
akhirat... Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran... Maka
kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...yang baik untukku,
agamaku, kehidupanku dan hari kemudianku... Supaya aku dan dia sama2
dapat membina Kesejahteraan hidup... Ke jalan yang Engkau redhai... dan
kurniakanlah padaku keturunan yang soleh....
 
Amin.. Ya Rabbal A'lamin. .
 
 


mari kita meng"klik" terima kasih


Yes!!!


hati cik zuera makin berbunga riang ..
lalalalalalalalala
kesabaran selama ini telah menampakkan hasilnye..
TERAMAT happy !!!
(^__________________________^)
moga ianya akan terus berkekalan..
amin...

p/s : cik NEA MATAHARI, kamu pasti sedang berteka teki kan..
hahahaha

daa~~




mari kita meng"klik" terima kasih 



 

Monday, May 9, 2011

Chenta hati saya :: part 1


:: tiada dua hanyalah satu ::
~ En Muhazie ~

p/s : i love u more dear!!!


mari kita meng"klik" terima kasih 


Sunday, May 8, 2011

Jiwa kosong

jiwa saya teramat kosong ini malam
nothing
zero
kosong
:(

p/s : niat di hati nak update blog, tp abg mood tidak mau datang



mari kita meng"klik" terima kasih
 

 

selamat hari ibu



selamat hari ibu buat semua2 ibu, terutamanya buat my mum, Pn Madi Hassan
jasamu tak terbalas... wa sayang ma sgt3.. moga dirimu di kurniakan kesihatan yang baik...
wa akan cuba membahagiakan dirimu selagi hayat masih ada..
sentiasa ada disisi wa di saat susah dan senang, sentiasa mendengar luahan ati anakmu ni, sabar melayan karenah wa.. sentiasa memberi semangat ketika wa down, sentiasa memberikan nasihat2 yg berguna ketika wa tersalah langkah..

dan i love u so much..
u r everything 4 me!!!





  
mari kita meng"klik" terima kasih 


 

Saturday, May 7, 2011

Part 1

saya sedang merindui En. Muhazie saya

sekian terima kasih :)





  mari kita meng"klik" terima kasih



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, May 31, 2011

Miss Zuera 1st Giveaway

~STICKY POST~

Sempena genap setahun cik zuera menabur bakti di SINI, 
dgn murah hati cik zuera nk buat giveaway utk semua pembaca blog cik zuera ni..



SYARAT PENYERTAAN
1-follow blog CIK ZUERA
2- Ceritakan serba sedikit tentang diri anda.. tak kisah la pasal apa pun..
3- lepas tu citerkan tentang pekerjaan anda skrg
-tempat keje skrg, 
- macam mane anda mula2 keje kat situ
-dah berapa lama anda keje kat tempat tu 
-apa yang menariknye tempat keje anda tu 
-tugasan anda kat situ
- dan apakah perasaan anda dgn keje anda skrg ni, suke ke tak suke ke....

4 - sila tinggalkan link anda pada ruangan komen utk entry ini yer..

Tarikh tutup pada pukul 10 Malam 31 Mei 2011

Pemenang dipilih berdasarkan entry yang menarik dan kreatif.. kalau ramai yang juin giveaway ni, mungkin Cik Zuera akan tambah lagi pemenangnya... hadiahnya sudah ada , tp cik zuera taknak publish lagi kat sini..hehe

sebarang perubahan akan dimaklumkan kemudian yer...


Selamat mencuba


tak salah kalu klik HB utk cik zuera  :)
lepas klik inform ye, nanti cik zuera klik HB anda plak..



mari kita meng"klik" terima kasih 

 

Monday, May 16, 2011

TIPS telefon bimbit

 
Tahukah anda bahawa telefon bimbit anda sedikit sebanyak boleh membantu dikala kecemasan.Banyak perkara yang boleh anda lakukan,antaranya : -

1) NOMBOR KECEMASAN

- Sentiasa ingat bahawa nombor kecemasan untuk semua telefon adalah 112.Jika anda dalam kecemasan dan berada dikawasan tiada liputan untuk semua talian telefon bimbit yang anda gunakan, cuba dail nombor kecemasan 112.Ia boleh digunakan walaupun di kawasan yang tiada liputan dan lebih menarik lagi,ia boleh terus didail walaupun papan kekunci telefon bimbit anda dikunci ( Keypad lock )


2) KERETA TERKUNCI

- Pernahkah anda tertinggal kunci kereta dalam kereta dan kereta anda ketika itu terkunci dari luar.Mesti anda lakukan pelbagai cara untuk mendapatkan kembali kunci bagi membuka semula kereta anda.Jangan risau,telefon bimbit boleh membantu,tapi bagi kereta yang menggunakan system penggera ( alarm ) sahaja . Caranya,cuba anda hubungi seseorang yang berada di rumah.Minta dia ambilkan kunci pendua kereta anda.Kemudian pegang telefon bimbit anda dari jarak kira-kira 30 sm ( satu kaki ) dari kereta yang terkunci itu.Minta pula keluarga atau teman di rumah menekan punat ' ON ' pada kunci pendua kereta dan pastikan dia menekan dengan mendekatkan pada telefon bimbitnya.Pasti kereta anda tidak terkunci lagi,malah ia boleh dilakukan dari jarak beratus-ratus kilometer dari tempat kereta anda berada.Kerana itu juga,penting untuk anda menyimpan kunci pendua atau meminta orang yang anda percayai untuk menyimpannya. Penting juga penggunaan telefon bimbit dalam keadaan sebegini.Kaedah ini memang berkesan kerana beberapa orang telah mencubanya.


3) KUASA BATERI TERSEMBUNYI

- Mungkin ramai tidak tahu,telefon bimbit yang telah kehabisan bateri masih boleh digunakan dalam keadaan kecemasan kerana ia mempunyai fungsi untuk menyimpan bateri tambahan.Bayangkan jika bateri telefon bimbit anda sudah terlalu lemah atau mati sedangkan anda perlu melakukan panggilan penting atau berada dalam kecemasan.Telefon bimbit jenis Nokia didatangkan dengan bateri simpanan.Untuk mengatifkannya, tekan kekunci ' *3370# ' . Telefon bimbit anda akan berjaya dihidupkan semula dan skrin telefon akan memberitahu telefon tentang penambahan kuasa bateri sebanyak 50 peratus.Kuasa tambahan ini juga akan dicas semula bila anda mengecas telefon bimbit anda .


4) TELEFON KENA CURI
- Bagaimana jika telefon bimbit anda dicuri.Anda boleh menjadikan ia tidak dapat diaktifkan dengan menekan nombor siri yang terdapat di telefon bimbit anda,sila dail *#06# dan 15 digit nombor siri telefon bimbit anda akan tertera di skrin.Nombor ini adalah unik untuk setiap telefon bimbit.Catatkan nombor siri ini dan simpannya di tempat Selamat.Bila telefon bimbit anda dicuri,anda boleh hubungi pusat servis telefon bimbit anda dan berikannya kod nombor siri tersebut.Mereka kemudiannya akan mengunci system dalam telefon bimbit anda dan sesiapa sahaja yang mencurinya pasti hampa kerana walaupun kad simnya telah ditukar,dia tidak akan berupaya mengaktifkan kembali telefon bimbit tersebut.Jadi, walaupun ia di curi,namun sekurang-kurangnya anda berpuas hati kerana si pencuri takkan boleh menggunakannya ataupun menjualnya

-sharing is caring-



mari kita meng"klik" terima kasih



 

Sunday, May 15, 2011

Selepas pertama kali

14 Mei 2011
balik je dari jupe mber2 terus buat apam polkadot..
actually ari jumaat aritu cik zuera sudah buat utk pertama kalinye
namun...

amatlah mendukacitakan..
keras, huduh, tidak sedap..
semua nye lah..
tp cik zuera dgn bersemangat waja mau mencuba lagi..
mak siap perli lagi..
"kalu tak menjadi jgk kali ini macam mane?"
jawapnye seumur idup la cik zuera takkan mencuba lg..
hahahahahaha
tp berkat niat yang ikhlas dan tidak cepat putus asa
akhirnya apam polkadot versi cik zuera berjaya...hehehehe
melompat2 cik zuera g dapur..hahahaha

^
^
^
^
^
^
 ^
 ^
 ^
^
 ^
 ^
^
^
^

taraa









fuh, lega sebab kali kedua cik zuera buat dah menjadi..
so lepas ni blh la buat lg...
:)





mari kita meng"klik" terima kasih  

 

bertemu selepas berpisah..


semalam 14 Mei 2011
Cik Zuera berjumpe dgn sahabat2 lama tidak ketemu..
mber2 masa study kat penang dulu.. walaupun kitaorg smua ni duk satu negeri,
tp memang susah dapat peluang nak jupe ramai2 macam ni.. 
yelah, kalu cik zuera free, diorg bz.. 
kalu diorg free, cik zuera plak bz...huhu
ni la first time kitorg jupe ramai2 lepas abis study 2007..
kali ini pun ada sorang yang tak dapat juin di saat2 akhir....

tempat pertemuan kami adalah di sini
macam2 yang dibualkan.. 
macam tak cukup masa je..hehe

cuma satu je yang kami tak berkesempatan..
iaitu naik bot...
arap lain kali kita dapat jupe lg.

jom kita layan pic2 yang sempat di ambil..











ni je pic yang ada dgn cik zuera,selebihnya tak sempat lagi nak amik dgn member..



mari kita meng"klik" terima kasih


 

Rindu terubat sudah


-entry ini adalah flashback Cik Zuera-

1 May 2011
Hari Pekerja 2011

di sebabkan kerinduan yang teramat kepada dia insan terchenta
cik zuera menekadkan diri utk ke sana..huhuhu
malam sebelum ke sana tu, adalah inform kat en chenta hati.. 
tp jawapan yg diterima amatlah menyedihkan.. :(
ada urusan "seri paduka baginda"
huhuhuhu
 tp kuantan benar2 memanggil.. so lebih kurang pkul 12 tgh malam, 
cik nea sanggup menemani cik zuera ke sana..
kamu bior btl cik zuera, jangan buat keje gilo lgi.... 
dan disebabkan plan last  minit ni, 
malam tu cik zuera tidak lena tido.. korang tau, kejap2 terjaga..
tak sabar nak jupe en chenta hati la tu..hahaha..
cik zuera n cik nea bertolak dari trg lebih kurang kul 9 pg dan smpai sana pukul 1 tghari.. 
jem giler jalan kat sane.. kebetulan plak ada jom heboh.. 
masa cik zuera on d way tu hati ni mmg berkata2..
en chenta hati pasti datang ketemu sama cik chenta hati nye..
walaupun alasan kukuh yg diberikan..
sengaja menyiksa jiwa raga cik zuera la tu..
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
akhirnya cik zuera dapat ketemu sama en chenta hati...
walaupun sekejap sahaja detik pertemuan dua hati, 
cik zuera tetap gembira.. gembira sgt2..

en chenta hati sempat belikan cik zuera



 
dgn harapan dia akan selalu bersama cik zuera..
dan sentiasa ada utk memberi bantuan kewangan utk cik zuera..hahaha

TQ dear, i lobiu lebih r....

:: walaupun plan last minute tp Cik Zuera teramat happy::



mari kita meng"klik" terima kasih


 

Friday, May 13, 2011

Setahun sudah..

13 May 2010- 13 May 2011
setahun sudah

apa tuh??? hehhehehe
sebenarnya sudah genap setahun Cik Zuera menaburkan budi di SINI
rasanya macam baru semalam je Cik Zuera pegi intebiu kat sini..hehehe
so sempena genap setahun Cik Zuera keje sini, Cik Zuera ada something utk pembaca blog ni..
tp tunggu next entry yer..hehe

p/s: sudi2 la klik HB Cik Zuera ni...
:)





mari kita meng"klik" terima kasih  


 

Thursday, May 12, 2011

Tanda dia mencintai kita



1) Dia terlalu kuat mencintai kita

2) Selalu ingin berhubung dengan kita

3) Dia mengambil berat perihal kita

4) Dia sanggup berkorban dan meluangkan masa untuk kita walaupun dalam keadaan terlalu sibuk sangat

5) Dia cemburu bila kita bersama insan lain

6) Jiwanya meronta-ronta bila tidak dapat bertemu kita

7) Hatinya gembira bila dapat berhubung atau bertemu dengan kita

8) Dia tidak menyakiti hati kita sebaliknya menyayangi kita dan menjaga hati kita sebaik mungkin.

9) Memberi hadiah dengan penuh ikhlas dan kasih sayang

10) Mudah tersinggung dan merajuk bila kita tidak menurutkan kemahuannya

11) Susah untuknya berenggang dengan kita kerana cepat rindu. Jika terpaksa berjauhan, kerap dia menghubungi kita sampai sehari beberapa kali bertanya khabar dan ingin mendengar suara

12) Tidak kisah perbezaan umur.

13) Sukar untuknya memarahi kita kecuali jika kita curang, berbohong dan keterlaluan

14) Dia tidak peduli apa orang kata mengenai dirinya menyintai kita yang penting asalkan jiwanya bahagia dengan kita


 :: utk renungan bersama.. utk diri sendiri jugak!!!



mari kita meng"klik" terima kasih  


Hilang Selera terus..

malam tadi, cik zuera kuar makan dgn mak ayah kat sini

sape yang tau kedai ni, tau la kan..
service agak lambat...
cik zuera order mihun..


mihun apakah ini????
langsung tidak menarik selera cik zuera..aduhai.. ni ke cara org melayu berniaga???
hmm, dah la mihun ni tiada sebarang rasa, keras, dan panjang2
(agaknya tukang masak tak sempat nk celur dulu kot)
hish2.. 
mak plak order kuetiaw bandung...
yg smpainye mee bandung versi malaysia..
apelah B******G sgt???
cik zuera dgn hotnya suruh tukar mee kepada kuetiaw..
nasib baiklah adik tukang hantar order tu cakap dgn lembut, biarpun langsung tak mintak maaf..
bila smpai, aduhai malangnye nasib.. btl2 kuetiaw dlm mangkuk tu...
HANYA kuetiaw shaja, tanpa sebarang sayuran.... dan hidangan lain
tanpa sebarang bantahan kami menikmati hidangan dgn terpaksa..
rasa mcam nyesal ye makan...tp disebabkan dah tahap kebuluran dan kelaparan... di telan sahaja..kahkahkah
Sumpah lepas ni cik zuera takkan singgah kedai tu lagi...
SEUMUR HIDUP

p/s: buat semua peniaga kedai makan yang lain, jaga la perut pelanggan anda..
sekali terkena, selamanya takkan singgah lagi...

Moral of the story from En Muhazie : lenkali masak sendiri kat rumah ye syg..hahahaha.. 

~daa~




mari kita meng"klik" terima kasih 


 

Wednesday, May 11, 2011

Bingkisan Doa

DOA UTK YG BERCINTA ,SAPE-SAPE YANG TENGAH BERCINTA ATAU BARU NAK
BERCINTA ATAU TENGAH BERTUNANG.. AMAL-AMALKANLAH DOA NIH..
 
'Bingkisan Doa.' 
 
Ya Allah.... Seandainya telah engkau catatkan... Dia milikku tercipta
buatku... Satukanlah hatinya dengan hatiku... Titipkanlah kebahagian
antara kami.... agar kemesraan itu abadi... Dan ya Allah... ya tuhanku
yang maha mengasihi... Seiringkanlah kami melayari hidup ini... 
Ketepian yang sejahtera dan abadi...
 
Tetapi ya Allah... Seandainya telah engkau takdirkan.... dia bukan
miliku... Bawalah ia jauh dari pandanganku.... Luputkanlah ia dari
ingatanku... Dan peliharalah aku dari kekecewaan....
 
Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti.... Berikanlah aku
kekuatan... Melontar bayangannya jauh ke dada langit... Hilang bersama
senja nan merah.. agarku bisa bahagia... Walaupun tanpa bersama
dengannya...
 
Dan ya Allah yang tercinta... Gantillah yang telah hilang....
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah... Walaupun tidak sama dengan
dirinya...
 
Ya Allah ya tuhanku... Pasrahkanlah aku dengan takdirmu... Sesungguhnya
apa yang telah engkau takdirkan... Adalah yang terbaik buat ku....
kerana engkau maha mengetahui... Segala yang terbaik buat hamba Mu
ini...
 
Ya Allah... Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku... Di
dunia dan di akhirat... Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif
ini... Jangan engkau biarkan aku sendirian... Di dunia ini mahupun di
akhirat... Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran... Maka
kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...yang baik untukku,
agamaku, kehidupanku dan hari kemudianku... Supaya aku dan dia sama2
dapat membina Kesejahteraan hidup... Ke jalan yang Engkau redhai... dan
kurniakanlah padaku keturunan yang soleh....
 
Amin.. Ya Rabbal A'lamin. .
 
 


mari kita meng"klik" terima kasih


Yes!!!


hati cik zuera makin berbunga riang ..
lalalalalalalalala
kesabaran selama ini telah menampakkan hasilnye..
TERAMAT happy !!!
(^__________________________^)
moga ianya akan terus berkekalan..
amin...

p/s : cik NEA MATAHARI, kamu pasti sedang berteka teki kan..
hahahaha

daa~~




mari kita meng"klik" terima kasih 



 

Monday, May 9, 2011

Chenta hati saya :: part 1


:: tiada dua hanyalah satu ::
~ En Muhazie ~

p/s : i love u more dear!!!


mari kita meng"klik" terima kasih 


Sunday, May 8, 2011

Jiwa kosong

jiwa saya teramat kosong ini malam
nothing
zero
kosong
:(

p/s : niat di hati nak update blog, tp abg mood tidak mau datang



mari kita meng"klik" terima kasih
 

 

selamat hari ibu



selamat hari ibu buat semua2 ibu, terutamanya buat my mum, Pn Madi Hassan
jasamu tak terbalas... wa sayang ma sgt3.. moga dirimu di kurniakan kesihatan yang baik...
wa akan cuba membahagiakan dirimu selagi hayat masih ada..
sentiasa ada disisi wa di saat susah dan senang, sentiasa mendengar luahan ati anakmu ni, sabar melayan karenah wa.. sentiasa memberi semangat ketika wa down, sentiasa memberikan nasihat2 yg berguna ketika wa tersalah langkah..

dan i love u so much..
u r everything 4 me!!!





  
mari kita meng"klik" terima kasih 


 

Saturday, May 7, 2011

Part 1

saya sedang merindui En. Muhazie saya

sekian terima kasih :)





  mari kita meng"klik" terima kasih



KETUAAN SAYA

Daisypath Happy Birthday tickers

KETUAAN SAYANG SAYA

Daisypath Happy Birthday tickers

SEMANGAT SAYA

Daisypath Anniversary tickers
 
COPYRIGHT 2011 MISS ZUERA